3. DE VISUALS DIE JE GEBRUIKT
Last but not least zijn de visuals die je tijdens je performance een waardevolle investering, vindt Sydney.
“In principe heb ik mijn presentatie zelf niet nodig, want alles zit in mijn hoofd. Maar de presentatie die je gebruikt moet mensen helpen de structuur van het verhaal te volgen. Ook moet het er achteraf voor zorgen dat mensen zich je verhaal blijven herinneren, dat lukt vaak het beste met een wow-effect. Ik vind zeker niet dat de presentatie het werk moet doen. Zelf werk ik vooral met foto’s, waar soms een zin, vraag of woord op staat. Daarin probeer ik mijn huisstijlkleuren, blauw en wit, terug te laten komen.
De foto’s zijn ter illustratie van de verhalen die bij het bedrijf passen en die ik die keer wil vertellen. Ik vind het belangrijk om hierin flexibel te blijven, ik gebruik de foto’s dan ook niet in een standaard volgorde. Maar het is natuurlijk gaaf als mensen aangeven dat ze je presentatie mooi vinden. Daarom zie ik de waarde in van sterke visuals, want het draagt zeker bij aan je algehele performance.”